Thursday, May 2, 2013

bästa poliserna!

Något av det värsta som finns är folk som kör onyktra i trafiken. Det är farligt och onödigt. Jag minns första gången jag skulle ut och festa med några från min skola i New York, hösten 2010. Vi drack alla Bud Light förutom en kille, för han skulle köra. Jag satte mig i hans bil med en gammal killkompis som gick på skolan och ett par nya kompisar. Mitt under bilfärden så tar killen som kör upp en egenrullad "cigarett" och tänder den. Paniken som uppstod inom mig går inte att förklara då jag själv har/hade (är mer van vid att ha det runtom mig nu i och med mina två år i USA) väldigt stort avstånd till droger. Vi kom fram oskadda men jag kan ju säga som så att jag åkte taxi hem. Kör inte onykter för det kan förstöra så mycket i livet, det kan till och med sluta någons liv.


No comments:

Post a Comment